Personvernerklæring for Moi Casino
Hos Moi Casino («vi», «oss», «vår») er ditt personvern av største betydning. Denne personvernerklæringen forklarer hvordan vi samler inn, bruker, beskytter og deler dine personopplysninger når du besøker eller benytter våre tjenester på moicasino.no. Ved å bruke våre tjenester godtar du rutinene som beskrives her. Hvis du ikke samtykker, ber vi deg om å ikke benytte våre tjenester.
1. Hvem er behandlingsansvarlig
Behandlingsansvarlig for dine personopplysninger er Moi Casino AS, registrert i Norge. For spørsmål om personvern kan du kontakte vår personvernansvarlige på e-post: [email protected].
2. Hvilke opplysninger samler vi inn
Vi samler inn personopplysninger som er nødvendige for å tilby våre tjenester og for å oppfylle lovpålagte krav:
- Fullt navn
- E-postadresse
- Telefonnummer
- Postadresse
- Fødselsdato og kjønn
- IP-adresse og geografisk plassering
- Informasjon om enhet og nettleser
- Bruksdata, inkludert tidspunkt for tilgang og interaksjoner
- Spillkonto- og profilinnstillinger
- Transaksjons- og uttakshistorikk
- Dokumenter for identitetsbekreftelse (for eksempel ID og betalingsverifisering)
- Informasjon du gir ved kontakt med kundeservice
- Eventuelle spesielle kategorier personopplysninger du frivillig gir (for eksempel helseopplysninger i forbindelse med ansvarlig spilling)
- Opplysninger innhentet fra tredjepart for å forhindre svindel og overholde ansvarlig spillingsprinsipper
3. Formål med behandling av personopplysninger
Vi behandler dine personopplysninger for følgende formål:
- Opprette og administrere din spillerkonto
- Verifisere identitet og alder i tråd med norske regler
- Behandle innskudd, uttak og andre finansielle transaksjoner
- Overholde krav i norsk pengespillregelverk og hvitvaskingsloven
- Sende viktige varsler og oppdateringer knyttet til din konto og våre tjenester
- Gjennomføre markedsføring og kampanjer, kun ved samtykke
- Tilpasse og forbedre kundeopplevelsen
- Analysere bruksmønstre og trender for tjenesteutvikling
- Forebygge svindel, misbruk og sikre plattformens integritet
- Lage aggregerte rapporter og statistikk uten personlig gjenkjennelse
4. Behandlingsgrunnlag
Vi behandler dine opplysninger på lovlig grunnlag i henhold til personopplysningsloven og GDPR, slik som:
- Ditt samtykke der det er nødvendig (for eksempel markedsføring)
- Oppfyllelse av kontrakt (for eksempel spilleavtalen med deg)
- Overholdelse av rettslige forpliktelser (for eksempel ansvarlig spilling, hvitvaskingsregler)
- Våre legitime interesser, så fremt de ikke overstyres av dine rettigheter (for eksempel svindelbeskyttelse og tjenesteutvikling)
5. Oppbevaring av personopplysninger
Personopplysninger lagres kun så lenge det er nødvendig for formålene nevnt ovenfor eller i samsvar med lovpålagte krav. Vanlig lagringstid er opptil fem år etter at brukerforholdet er avsluttet, men kan i enkelte tilfeller være lengre, særlig ved tvister, etterlevelse av regulatoriske krav eller selvutestengelse.
6. Markedsføring og kommunikasjon
Vi sender kun markedsføringsmateriell dersom du har gitt samtykke til dette. Du kan til enhver tid endre dine preferanser eller trekke tilbake samtykke via din konto, eller ved å bruke avmeldingslenken i våre e-poster.
7. Informasjonskapsler og sporingsteknologier
Vi benytter informasjonskapsler (cookies) og lignende teknologier for å:
- Sikre at nettsiden fungerer optimalt og sikkert
- Huske språk-, valuta- og andre brukerpreferanser
- Analysere trafikk og bruksmønstre for å forbedre tjenesten
- Levere skreddersydde annonser, basert på dine interesser
Du kan styre eller blokkere informasjonskapsler via nettleserens innstillinger, men enkelte funksjoner vil da kunne bli begrenset.
8. Deling og overføring av personopplysninger
Dine opplysninger kan deles med:
- Tjenesteleverandører som betalingsformidlere, IT-leverandører og kundestøttepartnere
- Offentlige myndigheter og rettshåndhevende organer ved lovpålagt krav
- Organisasjoner for ansvarlig spill og svindelbekjempelse
- Andre selskaper innen samme konsern for administrasjon og drift
- Partnere som du selv har samtykket til å dele opplysninger med
Overføring av personopplysninger til land utenfor EØS forekommer kun med adekvate sikkerhetstiltak, som EU-standardavtaler, for å sikre forsvarlig personvern.
9. Sikkerhetstiltak
Vi har implementert tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak som kryptering, tilgangskontroller, brannmurer og regelmessige revisjoner for å beskytte dine data mot uautorisert tilgang, tap eller endring.
10. Dine rettigheter
Du har rett til å:
- Få innsyn i hvilke opplysninger vi har om deg
- Korrigere feilaktige eller ufullstendige data
- Be om sletting av data der dette er rettslig tillatt
- Be om begrensning i behandlingen eller motsette deg behandlingen
- Motta dine data i et strukturert, maskinlesbart format (dataportabilitet)
- Treffe bestemmelse om samtykke og trekke dette tilbake
- Unngå beslutninger basert utelukkende på automatisert behandling med rettslig eller betydelig effekt
For å benytte dine rettigheter, vennligst kontakt [email protected]. Vi kan be om gyldig legitimasjon for å verifisere din identitet før vi imøtekommer forespørselen.
11. Endringer i personvernerklæringen
Vi forbeholder oss retten til å oppdatere denne erklæringen ved behov. Alle endringer vil bli publisert her med oppdatert dato. Ved fortsatt bruk av våre tjenester etter endring har du akseptert den oppdaterte personvernerklæringen.
12. Kontakt og klage
Har du spørsmål eller klager knyttet til behandling av personopplysninger, kan du ta kontakt med oss på [email protected]. Du har også rett til å klage til Datatilsynet, som er norsk tilsynsmyndighet for personvern, via www.datatilsynet.no.
Ansvarlig spill og norske regler
Moi Casino følger norsk lovgivning knyttet til pengespill og ansvarlig spilling. Vi støtter tiltak som hindre spillavhengighet, blant annet gjennom muligheten for spillbegrensninger, selvutestenging og samarbeid med Lotteri- og stiftelsestilsynet.
Sist oppdatert: 01.06.2025